Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 11 Februari 2009

my life is dull..




bila aku tgk profile FS org len..wat a happy life they have!! aku tringin skali nak life yang mcm tu..ada sebuah famili yang perfect! ada mak, ayah, abang, adek, kakak...ada rumah keluarga sendiri, ada kampung halaman sendiri. masa aku student dolu2..tiap kali cuti semester ataupun raya member2 aku sumernya da mcm cacing kepanasan tak sabar2 nak balek kampung sendiri..aku? tak pernah merasai nikmatnya perasaan mcm tu. aku bukanla tak puas ati ngan idup aku sendiri..dan kalau aku cakap aku ni malang, rasanya ada ramai lagi yang lagi malang dari aku...cuma aku ni dikatakan orang yang kurang bernasib baik dari kecik lagi...secara jujurnya i thought my life was perfect ada mak, ada bapak, ada adek, ada rumah sendiri till my mum passed away when i was 8-9...stat dari tu slowly sumernya hilang one by one till aku hanya ada aku dan adek aja sekarang ni...membesar tanpa ibu merupakan kehidupan yang memeritkan cuma aku ni kira naseb bek masih ada bapak berbanding anak2 yatim yang idup kat umah anak2 yatim sana tu. mesti lagi perit..aku membesar ngan adek lelaki aku idup dgn bapak aku yang begitu tabah dan tegas..buleh dikatakan aku banyak membesar dalam keta dan umah org sbb bapak aku akan antar aku ngan adek ke rumah sedara yang sudi jaga kami waktu siang dan amik kami bila pulang keja..hinggalah aku berusia 16 taun bpk terpaksa menjualkan rumah kami disbbkan masalah kewangan..dan kami terpaksa menumpang duduk di rumah mak aji (sepupu bapak aku)..wpun dia consider keluarga jauh tp sebnarnya dialah yang paling rapat ngan kami sbb dialah yang jaga kami dari kecik bila bpk pg keja...aku membesar bersama2 anak2 dan cucunya..sehingga bapak menghembuskan nafasnya yang terakhir di rumah mak aji sendiri..dan hingga sekarang aku dan adek suda anggap rumah mak aji mcm rumah sendiri dan mak aji mcm mak kami sendiri..





genap 1 mac 2005, arwah bapak pergi disbbkan unknown disease..dan lengkapla gelaran aku sebagai anak yatim piatu di usia 21 taun. tapi aku biasakan diri untuk idup berdikari dari aku student hinggalah sekarang ni...alhamdulillah Allah murahkan rezeki aku abis study je dapat keje kat KL yang aku tak pernah bermimpi pun akan duduk kat tgh2 KL ni...but still, im alone in this big city. kekadang aku rindukan arwah bapak sgt2!!! walaupun aku sibuk dgn bekerja tapi kekadang aku masih rasa sunyi..kekadang aku tpikir hikmah disebalik suma ni. tak dinafikan pengalaman yang aku lalui menjadikan aku yang sekarang ni (org dok komplen aku ni agak keras ati orangnya)...nampak jer lembut tapi ganazzzzz!!!!! (bak kata kak sema)..bila aku terkenangkan suma ni, aku selalu bertanya 'kenapa mesti aku?' dan malangnya jawapannya Tuhan je yang tau..dan aku plak sendiri akan jawab balik 'kalau kena kat orang len pun, org len pun tetap akan tanya soalan yang sama kan?' pengalaman aku ni bukannya teruk sangat pon..sbb ada orng lain yang lagi teruk nasibnya dari aku...so, cek aini oiiii!!!! udahle layan perasaan tu...

2 comments:

rinaDOrina berkata...

sorry for ur late father... aku baru tau bapak kau sudah menigggal. aku macam sdh lupa2 ingat jugak rupa arwah... yg aku ingat adik ko jak..tp mcm lupa2 jugak aku..hehe..yang aku tau dulu2 mamak kau mmg sudah meninggal dr kita sekolah rendah bah kan.. apapun..ko skrg sudah berjaya jugak kan... apapun.. Life must go on... ko kena ingat ada ramai lagi yang lebih teruk dari kau..okay...

ainirahim berkata...

cek dorina...thanx...=)