Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 11 Februari 2009

masalah negara nih!!!!


pening kepala aku dibuatnya..mcm2 masalah timbul skang ni yang buat aku dok rungsing ni, masalah tanah runtuhla, masalah peperangan di gaza tu..masalah inflasi dunia, masalah kebanjiran warga asing...bla..bla...bla....blum sempat aku setelkan sume masalah ni, timbul lagik satu masalah yang buat pala hotak aku ni high pressure...masalah burung pipit yang suke buat sarang kat tingkap bilik aku...masalah ni aku tak taula nak buat macamana dah...memula aku musykil nape plak tetiba ada serpihan rumput2 dan daun2 kering kat lantai bilik aku berhampiran tingkap...sedangkan aku duduk tingkat dua dan aku berpendapat mungkin angin kuat sangat sampaikan daun2 kering sume masuk kat bilik aku (bunyiknya pun dah mcm tak bleh diterima akal) tapi itu jelah hipotesis yang aku bleh buat sebelum aku dapat tau rupa2nya burung pipit da bermastatutin kat tingkap bilik aku dan akupun tak pasti dah berapa lama dorang mendirikan 'rumahtangga' kat tingkap bilik aku...sebenanya aku memg perasan burung pipit ni rajin lepak kat tepi tingkap aku tapi tak taula plak dorang da amik keputusan drastik utk duduk sebilik ngan aku (tanpa membayar sewa rumah pon). percubaan pertama aku memusnahkan kawasan kediaman mereka tidak berjaya apabila keesokan harinya aku tgk ada lagi serpihan daun2 kering dan rumput2 kering kat lantai bilik aku di tpt yang sama...sah!!! dorang ni tak pandai putus asa membuatkan aku yang jadi fedap dibuatnya...sudahnya aku biarkan je asalkan dorang tak berak dalam bilik aku dahle (bleh dijadikan haiwan peliharaan wpun aku tak pernah pun bela dorang)...buat masa sekarang ni aku biarkan dulu

1 comments:

Unknown berkata...

dia duk berumahtangga kt situ coz dia nak ajak ko skali sama mendirikn umahtangga cam diorang...hehehe..bila lg??