Daisypath Anniversary tickers

Selasa, 17 Mac 2009

memori seorg perantau

Skang ni dah masuk bulan mac...cepatnya ms berlalu, terasa br semalm sambut taun baru...terasa mcm br mgu lepas aku start keja, terasa br bulan lepas aku masuk taun satu nursing student...terasa sumernya baru berlaku...really miss my old school days, my hometown, my bespren, my buddies...all the sweet memories in sabah. really miss them! wpun kalau dibandingkan tawau ngan kl nih jauh bezanya ntah kenapa aku btl2 rindukan tawau. btulla kata org hujan emas di negeri org, hujan batu dinegeri sendiri lebih baik dinegeri sendiri..now i know dat. mgu leps bst buddy aku dtg ke kl semata2 nak dtg jumpa aku, seminggu dia stay kat umah aku..dis munink dia fly back to twu. really miss her so much. selama aku di kl nih, lebih byk masa aku abeskan bersendirian d rumah, lebih byk dgn diri sendiri..cuma br2 nih aku berpeluang berjalan2 g fraser hill bulan jan lepas...it was so fun! tp perjalanan yg agak memualkan aku sbb jalan yg bengkang bengkok hampir stengah jam bas tu bergerak kiri kanan, tekak aku pon dah mula kembang semcm. but i really enjoy it! pas tuh join picnic di ulu yam dgn geng icu, seronotnye!!! mandi air terjun yg sejuk, dan having so much fun...dan terlatest nih ujung bulan february lepas aku g jalan2 g pulau sibu in johor..a lovely island. cantek sgt! mcm2 aktiviti banana boat (jatuh sampai 3 kali), swimming pool (yg takat kedalamannya utk budak2 jer), karaoke (takpenah2 aku karaoke), snorkelling (precious experience)...flying fox (feel like flying)...memanah (mcm robin hood). dalam 3 bulan ni byk kenangan manis aku di kl nih ngan geng2 icu..mungkin nilah taun terakhir aku di cni. so, aku kena grab sumanya utk aku bawa balik ke sabah nt (dan aku sendiri x pasti sama ada aku akn balik ke kl nih lagi atau x) stelah sda hampir 7 taun aku jadik perantau di tempat org..rasanya sda sampai msnya aku balik semula ke tempat asalku, berbakti di negeri sendiri. aku begitu harapkan masih ada ruang aku di sana...semoga azam taun ni tercapai...

0 comments: