Daisypath Anniversary tickers

Isnin, 15 Jun 2009

Tawau...with love

TAWAU...terletak di sabah...bumi tempat aku dilahirkan dan dibesarkan dgn penuh rasa sayang oleh arwah bapak ngan makku..aku membesar sebagai seorg gadis Bugis pure (Bugis bone + Bugis pinrang)...selama 17 taun lamanya aku idup di tawau..ndak pernah terpikir akn keluar dr bumi tawau nih sbb keluar ke bandar tawau jak pon memg payah (bapak aku strict orgnya). tp Beliau terpaksa redha melepaskan puterinya ini (acecececeeeeHH!!) bila aku dpt offer belajar di matrikulasi Labuan selama setahun..inila pengalaman pertama aku tinggal d asrama dan duduk berjauhan ngan arwah bapakku..first week tuh memgla home sick gak..tp masi buleh kawal lagi, mujur jugakla ada kengkawan teman aku dcni..so, ndakla janggal rasanya.



selepas setahun, aku abes studi di KML, dpt lagi offer study d usm, kubang kerian, lagi jauh..dan sekali lagi aku tinggalkan arwah bapak di tawau..selama 3 taun aku di tanah melayu nih, sekalipun aku ndak berpeluang mo balek raya..aku hanya balek masa cuti sem akhir 3 bulan..final year aku dapat balek raya, tp malangnya arwah bapak aku suda ndakda..sedangkan raya terakhir aku ngan arwah masa aku matrik dulu tupun kejap jak..dan inilah yg buat aku btul2 terkilan..sampai sekarang aku masih rindukan arwah bapak...aku ndak sangka rupanya peluang untuk aku beraya ngan arwah suda lama lenyap..



setelah 4 taun studi, aku tamat belajar dr usm sebagai graduan dgn degree health science (nursing) dgn result second class upper..syukurlaa...sebulan lepas tuh plak aku dapat keja di IJN hingga sekarang..lagi sekali, aku sukar untuk pulang dgn kerap ke tawau kerana cuti yg agak terhad..but still, aku usaha untuk balek ke tawau walau setaun sekali..so that i can come to 'visit' my father...(lepaskan rindu yg lama terbuku)..



walau jauh mcm mana pon aku terhumban...hati aku masih ada d TAWAU..tempat di mana tembuniku di tanam..tempat di mana bersemayamnya jasad org yg aku sayangi (arwah bapak)..dan tempat dimana masih ramai org yg sayang aku ada d sana..there's no place like tawau for me...

0 comments: