Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 29 April 2009

bulan kawen2..

bulan mei nih ada byk jemputan kawen dan tunang..member2 icu aku dah 3 org tunang..linda ngan wanie nak tunang 2 hb mei nih...kawennya mungkin ujung taun ni kott...ujung bulan mei nih plak kazen aku nak kawen ngan sedara aku sendiri (family arranged)..huhuhu..dan aku kena attend sbb sedara mara sepupu sepapat aku suma 'berdatangan' nak jumpa aku sbb dorg tak penah jumpa aku selama nih...haishh...(long story), so aku kene jaga keterampilan aku...kuikuikui!!!

Owhhh...td pun aku bukak blog2 org len ada crita pasal dia br tunang dah nak kawen dalam ms terdekat nih..punyala excited tgk dorg buat preparation nak kawen dan pd masa yg sama agak memeningkan jugak sbb byk benda kene setel..seronotnya!! yay!! tiap kali aku trima jemputan kawen dr member2 aku, aku slalu terpikir bilala ari untuk aku plak...tiap kali dtg umah org kawen nengok baju dorg yg cantek, pelamin yg dihias cantek...bilik pengantin yg cantek...buat aku selalu terpikir adakah majlis perkahwinan aku akn semeriah ini? ramai sedara yg datang, kawan2 yg hadir...seronok btul..yalah...aku pun da takda sapa2 lagik..cuma menumpang kaseh mak aji ja..kakak sedara aku dah bgtau awl2 katanya 'eni, agaknya majlis kawen ko nt mungkin besa2 ja kot, yelah ko dah takda sesapa lagi'...btul jugak..arwah bapak aku pun takdalah rapat ngan sedara2 yg lain, belah mak pulak lagilaa...kawan2 pun aku tak ramai..sudahnya aku cuma mampu berangan jelah nakkkan majlis perkahwinan yg indah mcm org lain..suda tentu impian setiap gadis ingin berkahwin ngan jejaka idaman dalam majlis perkahwinan yg meriah..begitu jugak aku, cuma kondisi aku agak berbeza sedikit..taktaulaa...kan best kalau aku masih punya org tua..nasib ko la eni..but for sure im still waiting for d day..though its just a simple wedding, yet it still my big day for me!

4 comments:

rinaDOrina berkata...

relek ko fren.kalau ada jodoh...smpi jugak masamu tu. cepat atau lambat..semua hanya DIA yang tahu.bear atau kecil..xkisah.yang penting ko bahagia.ko silap kalau ko ckp semua org mengimpikan majlis mewah. contohnya aku sendiri. aku ndak pernah mengimpikan majlis meriah.bg aku yang penting akad dan nikah aku. buat apa meriah kalau akhirnya ndak betul(cam artis2 la)...heheh...biar sederhana yang penting...kita bahagia...

ko jan sedih klu ko blm smpi jodoh. ko kena ingat seteruk mana kita...ramai lagi diluar sana yang lagi teruk ok fren.. cewahh... cam uztazah plak aku.

Sidar S berkata...

nduk bah..sabar la ya..berdoa jak..ndak lama turn mu pulak..hihi..tggu ko ada anak 1 br turn ku pulak..=p

pelangi berkata...

ko kena bagitau awal2 kalau mau kawan2 pergi kenduri kau .. heheheh...kena request bah .. ekekekekeke

ainirahim berkata...

cek rina: thanx beb for da advice..
cuma meluah rasa jeles ja...(sigh)
samala kita pok aku pon janji nikah jak..tp ndak yg 'nikah free' hehehehe!!

cek rama2 beku : wallawei!! ko jgn ckp gitu pok...tau2 ko dulu yg potong jalan..mr J? ;P

cek pelangi : huhuhu..thanx dowh.. =)